آیا واقعا برای مراقبت از مو به اسپری محافظ حرارتی مو نیاز داریم؟

صاف یا فر کردن مو باعث آسیب به آنها می شود. دو مورد از بدترین کارهایی که می توانید با موهای خود انجام دهید، حالت دهی به آنها با ابزارهای حرارتی و همچنین دکلره کردن آنها است اما اکثر ما این کارها را می کنیم! حالت دهی مو گاهی اوقات لازم است و ما نمی توانیم با موهای معمولی از خانه خارج شویم. در واقع حالت دادن به مو با کمک حالت دهنده های برقی ظاهر زیبایی به موها می بخشد اما نباید صدماتی که به مو وارد می شود را نادیده گرفت. خوشبختانه امروزه روش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها علاوه بر بهرمند شدن از مزایای حالت دهنده های برقی، از موهای خود در برابر آسیب نیز محافظت کنید. استفاده از اسپری محافظ حرارتی مو یکی از این روش ها است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای استفاده و کاربردهای اسپری محافظ حرارتی مو آشنا کنیم، در ادامه به زمان و نحوه صحیح استفاده از این محصول محافظتی می پردازیم، پس تا پایان با ما همراه باشید:

 

اسپری محافظ حرارتی مو چیست؟

اسپری محافظ حرارتی باعث آبرسانی به موهای شما می شود. همچنین با ایجاد یک لایه پشتیبان سبب حفظ رطوبت در آنها می شود، در نتیجه آسیب وارده از ابزارهای حرارتی را به حداقل می رساند.

اسپری های محافظ حرارتی موجود در بازار معمولاً حاوی دو ماده سیلیکونی، سیکلومتیکون و دای متیکون است. سیکلومتیکون به موها را آبرسانی می کند، دای متیکون آنها را پوشانده و مانع از دست دادن رطوبت موجود در آنها می شود. بسیاری از نرم کننده ها، محصولات بدون نیاز به آبکشی و محصولات ضد شوره حاوی دای متیکون هستند. این ماده موهای شما را نرم و براق می کند.

 

مزایای استفاده از اسپری محافظ حرارتی مو

این محصولات کوتیکول مو را صاف می کنند و منافذ پوست را می پوشانند. در نتیجه، موهای شما در محیط های مرطوب کمتر وز می شود.

اسپری محافظ حرارتی باعث آبرسانی به موهای شما می شود. در واقع، موهای شما به رطوبت و آبرسانی مداوم نیاز دارند. اگر قبل از استفاده از ابزارهای حرارتی از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید، این محصولات باعث حفظ رطوبت موهای شما می شوند.

این اسپری ها با ایجاد یک مانع یا سد ساقه موها را پوشانده و مانع از دست دادن رطوبت آن می شود. پس از استفاده از اسپری محافظ حرارتی، موهای شما در طول روز مرطوب باقی می ماند و به دلیل کم آبی، گرما و محیط خشک دیگر رطوبت خود را از دست نمی دهد.

محافظ حرارتی موهای شما را نرم، صاف و قابل کنترل می کند. با استفاده از این محصول، موهای شما کمتر گره می خورد و قابلیت حالت پذیری آنها افزایش می یابد.

 

اسپری محافظ حرارتی مو از چه موادی تشکیل شده اند؟

الکل: الکل پایه ای است برای حفظ حالت محلول ترکیبات تشکیل دهنده اسپری محافظ حرارتی مو که پس از اسپری، محلول باقی مانده و الکل تبخیر می شود. اگرچه الکل تا حدودی از مو در برابر حرارات و گرما محافظت می کند، اما می تواند هنگام تبخیر شدن موها را خشک، شکننده و حتی چسبناک کند. به همین دلیل، ما محصولاتی که بر پایه الکل هستند را برای افرادی که دارای موهای خشک هستند، توصیه نمی کنیم.

سیلیکون: سیلیکون ها (دای متیکون متداول ترین نوع سیلیکون است) روی موها پوششی ایجاد می کنند و کوتیکول موها را نرم می کنند، تا موها دوباره وز نکنند. همچنین می توانید این ماده را در نرم کننده هایی که هر روز استفاده می کنید پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، اگر موهای شما چرب است، از محصولاتی استفاده کنید که سیلیکون کمتری دارند. سیلیکون زیاد موهای شما را چرب و بی حالت می کند و در نتیجه موها روی پوست سر شما می خوابند.

پروتئین گندم هیدرولیز شده: این عنصر فوق العاده عالی است. زیرا علاوه بر مغذی بودن، رطوبت را نیز به خود جذب کرده و موهای شما را نرم می کند. در واقع موهای شما از اسیدهای آمینه ساخته شده و در اثر گرما آسیب می بینند. انواع اسپری های محافظ حرارتی مو که حاوی پروتئین هیدرولیز گندم هستند، این آسیب را به حداقل می رسانند، چون اگر از محصولی که حاوی این عنصر است استفاده می کنید، هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی، این پروتئین گندم است که تجزیه می شود، نه پروتئین های موجود در موهای شما، و در نتیجه موهای شما آسیب نمی بیند.

کوپلیمرهای اکریلیک PVP / DMAPA: این ماده نام دهان پر کنی دارد، اما نباید از آن ترسید. PVP مانند سیلیکون موهای شما را می پوشاند و گره های موجود در آنها را باز می کند. با استفاده از اسپری های حاوی این ماده، گره های کمتری در موهای خود خواهید داشت.

کواترنر ۷۰: این ماده در محصولات گران قیمت و حرفه ای یافت می شود. اگر پس از استفاده از ابزارهای حرارتی موهای شما فر یا وز می شود، محصولی را انتخاب کنید که حاوی Quaternary 70 باشد. این ماده احتمال وز شدن مو را کاهش می دهد و موهای شما را تا شستشوی بعدی نرم نگه می دارد و تا یک روز حالت آن را حفظ می کند.

 

چه موقع و چگونه از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنیم؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه، سعی کنید از اسپری محافظ حرارتی هنگامی که موهای شما مرطوب است استفاده کنید. همچنین اگر قبل از استفاده از این محصولات از شامپوی نرم کننده استفاده کنید ، میزان اثر بخشی آنها افزایش می یابد.

نکته مهم دیگر این است که باید کیفیت ابزارهای حرارتی مورد استفاده را نیز مد نظر قرار دهید. خیلی مهم است که از حالت دهنده های حرارتی خوب سرامیکی و تورمالین استفاده کنید تا موهای شما آسیب کمتری ببیند.

قبل از سشوار کشیدن حتما از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید. توصیه می شود بعد از سشوار کشیدن و هنگام استفاده از اتوی مو نیز مجدد از این اسپری ها استفاده کنید. این کار از ایجاد موخوره یا شکستگی مو در اثر حرارت جلوگیری می کند.

اگر دارای موهای خشکی هستید، در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است، از یک اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید. همچنین، قبل از حالت دادن به موهای خود، از یک سرم حالت دهنده خوب برای حالت دهی به موهای خود استفاده کنید. هرگز زمانی که موهایتان خیس است، حالت دهی به آنها را آغاز نکنید.

 

نکات تکمیلی برای محافظت طبیعی از موها در برابر صدمات ناشی از گرما

اگر قصد خرید حالت دهندهای حرارتی را دارید سعی کنید محصولات مناسب و با کیفیت را خریداری کنید. اگر برای حالت دهی به موهای خود از ابزار بی کیفیت استفاده کنید، هر چقدر هم که سعی کنید از موهای خود محافظت کنید، فایده ای ندارد. برخی از این حالت دهنده های برقی صدمات جبران ناپذیری به موهای شما وارد می کنند، بنابراین توصیه می کنیم از ابزارهای خوب با صفحه های قابل تنظیم سرامیک و تورمالین استفاده کنید.

از حرارت کم برای موهای خود استفاده کنید. نیازی نیست برای حالت دهی به موهای خود از درجه حرارت های بالا استفاده کنید.

با کمترین دما شروع کنید و به آرامی آن را افزایش دهید. هرگز از دمای بالاتر از 275-300 درجه فارنهایت (148-135 درجه سانتیگراد) استفاده نکنید.

یک بار در هفته، از ماسک مو و روغن های درمانی استفاده کنید تا با این کار موهای خود را در وضعیت عالی حفظ کنید.

برای آگاهی از بهترین روش حالت دادن به موهای خود از آرایشگر خود مشاوره بگیرید.

حتی اگر به ندرت از حالت دهنده های برقی برای موهای خود استفاده می کنید، یک محصول حرفه ای بخرید، زیرا در حالی که جلوه و ظاهری زیبایی به موهای شما می بخشد، در برابر گرما از موهای شما بهتر مراقبت می کند.

از اسپری محافظ حرارتی مو برای جلوگیری از صدمه دیدن موها هنگام صاف کردن و حالت دهی استفاده کنید تا با این کار موهای خود را در مقابل آسیب های احتمالی صاف کردن مو، حفظ کنید. با مصرف این اسپری های محافظتی موهای شما در وضعیت خوبی قرار می گیرند. در نتیجه، بدون آسیب رساندن به موهای خود، زیبا به نظر خواهید رسید!

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده